animal-cat-face-close-up-feline-416160.jpg

5 gezondheidstips die je vandaag nog beter laten voelen!

Het is niet altijd even makkelijk om goed voor jezelf te zorgen, vooral niet in deze gekke tijden. Jezelf volgooien met quarantainesnacks, Netflix uitspelen en hele dagen in je joggingspak (al dan niet pyjama) hangen. Toch zie je op Instagram iedereen losgaan met gezonde baksels en de home work-outs vliegen je om de horen. Hoe dan! Klinkt dit als jouw leven op het moment? Dan wil je misschien even verder lezen. De onderstaande gezondheidstips gaan je namelijk vandaag nog helpen om je ietsje beter te laten voelen. The best part is: ze zijn makkelijk uit te voeren én vanuit je huis vol te houden. Je hoeft ze niet allemaal tegelijk op te volgen. Kies er eens één die bij jou past en kijk wat het met je routine doet!

  1. Ga één uur per dag offline

Als je hele dagen thuis moet doorbrengen en je afleiding minimaal is, dan grijp je toch nét iets vaker naar die telefoon. Waarschijnlijk is je schermtijd, net als bij ons, flink omhoog gegaan. Dit komt natuurlijk ook omdat al je lessen of colleges, werkmeetings en social life via het scherm van je telefoon gaan. Probeer daarom ten minste één uur per dag even offline te gaan. Lees in plaats daarvan eens een boek of volg één van de onderstaande tips op. 

  1. Ga ten minste één keer per dag naar buiten

Frisse lucht doet een mens goed! Maak een wandeling terwijl je je beste vriend(in) belt, luister naar je favoriete podcast of gooi je zonnebril op en ga even in een parkje hangen. Sowieso dat jij je beter voelt nadat je eventjes buiten bent geweest?

  1. Drink genoeg water

Dit is de meest voor de hand liggende gezondheidstip, maar wel de belangrijkste. Het helpt als je aan het begin van de dag een twee liter fles met water vult en met jezelf afspreekt dat deze aan het einde van de dag leeg moet zijn. Je kunt ook net iets meer uitpakken en meedoen met de #7dagenwaterchallenge. Wat zeg je ervan, challenge accepted?

  1. Schrijf op waar je tevreden over bent

Koop een mooie boekje voor jezelf en schrijf iedere dag op waar je tevreden over bent. Dit hoeft geen verslag te worden; één zinnetje is al genoeg. Het is zo makkelijk om te denken dat alles even kut is. Wanneer je iedere dag bewust probeert te bedenken wat je wél goed vond gaan, bijvoorbeeld dat het je gelukt is om twee liter water te drinken, doet dit wonderen voor je mentale gezondheid.

  1. Slaap minimaal zeven uur per nacht

Dit is onze lievelingstip: genoeg slapen! Voldoende slaap is de basis voor een gezond en gelukkig leven. Verruil een nacht gamen of je favoriete serie bingen een keertje voor een nachtje goed slapen. De volgende dag zul je zeker meer energie hebben! Ben jij een piekeraar? Dan kun je meedoen met de #ikslaap challenge en je slaapkwaliteit verbeteren.

Meer tips nodig over hoe je het thuiszitten iets aangenamer kunt maken? Check dit dan!

Deel met je vrienden!
Je mening over toffe onderwerpen geven en leuke beloningen ontvangen?