Zie jij de roze olifant?

De jongeren uit de video niet. Zij hadden hun blik namelijk op hun telefoon. TeamAlert maakte afgelopen week jongeren bewust over afleiding op de fiets doormiddel van een roze olifant aan langs de kant van de weg.  Hiervan werd een video gemaakt.

TeamAlert spotte vele jongeren die de roze olifant niet zagen. Ze waren bijvoorbeeld hun navigatie aan het bekijken of een ander liedje op hun telefoon aan het uitzoeken. De video over de roze olifant is het startsein voor de Beat the Streetchallenge. Een maand lang doen scholieren tussen de 12 en 17 jaar door heel het land mee aan de challenge die 1 oktober van start gaat. De scholieren voeren dertien groepsopdrachten uit over het thema afleiding op de fiets, waarin veel van hun creativiteit wordt gevraagd. De foto’s en video’s die de scholieren bij de opdrachten maken zullen zij vervolgens delen op Instagram onder de hashtag #beatthestreetchallenge. Het groepje dat de challenge wint krijgt een heel seizoen lang toegang tot het pretpark Walibi.

De challenge en de video heeft TeamAlert in samenwerking met Samsung gemaakt en sluit aan op  de landelijke MONO-campagne. Het doel is dat iedereen ongestoord onderweg is, zonder afleiding van de telefoon.

Delen gaat nooit vervelen