Campagnes

TeamAlert voert het hele jaar door campagnes. De grote verkeersveiligheidscampagnes komen al jaren terug in de aanpak van TeamAlert en ondersteunen onze missie. Samen met onze eigen campagnes, waarmee we jongeren bewust maken van hun eigen positie en gedrag in het verkeer, bieden we inzichten en alternatieven waardoor het deelnemen aan het verkeer veiliger wordt. Met de campagnes zetten we belangrijke verkeersthema’s op de maatschappelijke agenda.

Campagnes vanuit het ministerie

Bob
Iedereen weet dat Bob geen alcohol drinkt. Toch is het soms lastig dat goede plan vol te houden. Ben je Bob, zeg het hardop! Handig als je na afloop alleen of met passagiers terugrijdt.

MONO
Met een smartphone in je hand kan je niet veilig een auto besturen of fietsen. Je reageert dan een stuk trager op gevaarlijke situaties. Rij zonder afleiding, rij Mono.


AAN

Het wordt weer later licht en vroeger donker. Als fietser in het verkeer ben je dan kwetsbaar. Zorg dus dat je goed zichtbaar bent en kunt zeggen: Ik val op!


Safety Days
Alle weggebruikers worden opgeroepen om na te denken over hun gedrag in het verkeer. Met Safety Days laten we zien hoe je veiliger het verkeer doorkomt, of dat nou met de auto, motor, fiets, scooter of te voet is.
Samen krijgen we een veiliger Europa in het verkeer voor elkaar.

Lachgas
Op 19 november 2020 start TeamAlert met een campagne om lachgasgebruik in het verkeer tegen te gaan. De campagne richt zich op bestuurders en passagiers van 16 tot en met 24 jaar die lachgas gebruiken tijdens het rijden en zet sterk in op het zetten van de wenselijke sociale norm. Begin november komt er een toolkit met campagnematerialen beschikbaar, die door derden kunnen worden geraadpleegd.

Teamalertcampagnes

Rij Tripvrij
Pilletje gepopt op een festival of feestje? Houd er dan rekening mee dat je in ieder geval de volgende dag nog niet naar huis kan rijden. Het kan 16 tot 58 uur duren voordat je weer onder de wettelijke limiet zit en de auto in kan stappen.


Social deal campagne
Met de social deal campagne zorgt TeamAlert ervoor dat jongeren de deal met henzelf aangaan om zich veiliger te gedragen in het verkeer.