Bob nieuwsbericht 2b.png

15 jaar Bob

Na 15 jaar is de Bob-campagne een begrip geworden in Nederland. Het aantal overtreders dat met een glaasje op achter het stuur stapt is zelfs gehalveerd. Om deze daling vast te houden, start het Ministerie van Infrastructuur en Milieu weer met een campagne die mensen erop attendeert dat alcohol en verkeer niet samen gaan. Het ministerie werkt voor de Bob-campagne o.a. samen met provincies, gemeenten en met TeamAlert. 

De nieuwe campagne 'Ben je Bob, zeg het hardop!' start maandag 12 december en loopt tot half maart. Deze campagne is te vinden op televisie, radio, langs de weg en online. Vanwege het 15-jarige bestaan van de Bob zijn er verschillende aanvullende activiteiten. Zo gaat verkeersveiligheidsorganisatie TeamAlert middels vloggers op zoek naar de beste manieren om je Bob te belonen. Veilig Verkeer Nederland start met een winactie op Facebook, waar Bob-fans kunnen laten zien hoeveel ze nog weten over eerdere Bob-campagnes en maken kans op verschillende prijzen. 

Ondanks de daling in alcoholgebruik in het verkeer, is elk verkeersslachtoffer er een teveel. Het ministerie en haar partners blijven zich inzetten om dit tegen te gaan. Naast de Bob-campagne zijn handhaving en educatieve maatregelen door het CBR belangrijke manieren om hieraan bij te dragen. Denk hierbij aan hogere (geld)boetes, verplichting tot het volgen van een cursus of intrekking van het rijbewijs. 

Delen gaat nooit vervelen