startup-3267505_1280.jpg

Deze inzichten over jongeren moet je beslist meenemen naar het nieuwe jaar!

Kun jij het geloven? Een nieuw jaar staat alweer voor de deur! Voordat we die deur opendoen, kijken we nog een laatste keer terug op het afgelopen jaar. Het jaar 2019. Het jaar waarin het jongerenpanel van TeamAlert naar 3.000 actieve leden groeide. Maar wat gebeurde er eigenlijk verder in de belevingswereld van jongeren? Wat zijn punten om bij stil te staan en, misschien nog wel belangrijker, welke kennis over de jongerendoelgroep moet je absoluut meenemen naar het nieuwe jaar? Trakteer jezelf op nieuwe inzichten en kunde door snel verder te lezen!

1. jongeren werden dit jaar 'woke'
Yes, jongeren zijn tegenwoordig graag 'woke'; woke betekent wakker. Het gaat er eigenlijk vooral om dat je je heel erg bewust bent van wat er allemaal speelt in de maatschappij. Denk aan de soms felle discussies over #MeToo, zwarte piet of de omgang met ons koloniale verleden. Jongeren van nu groeien op met artiesten en series die woke zijn en die deze generatie oproept to stay woke. Het bewustzijn op allerlei vormen van (impliciete) discriminatie neemt hiermee toe, waardoor de vraag 'kan dit eigenlijk nog wel?' steeds vaker door jongeren wordt gesteld. Wees je hier bewust van!

2. Jongeren gingen massaal naar TikTok

Met de social media app TikTok kun je korte muziekvideo's maken en delen met je volgers. Jongeren die backflips maken, bizarre dansjes doen en lipsyncen op een grote pop- of R&B-hit. En dat allemaal in korte video’s van max. 15 seconden. Hoewel TikTok al sinds 2016 op de markt is, bereikte de app dit jaar een absoluut hoogtepunt toen het aantal gebruikers naar 4,5 miljoen steeg. Een sociaal medium om ook in het nieuwe jaar in de gaten te houden als je jongeren wilt bereiken! 

3. het jongerenpanel van TeamAlert in 2019...

Het jongerenpanel groeide dit jaar dus naar 3.000 actieve leden. Een aantal waar we super trots op zijn! Want: met die leden hebben we het afgelopen jaar ruim 27 brainstormsessies met zo'n 160 jongeren bij ons op kantoor georganiseerd. In totaal zijn er bijna 50 vragenlijsten onder het panel uitgezet. 10 belangrijke vragen hebben dankzij het jongerenpanel antwoord gekregen via polls en last but not least: in samenwerking met deze jongeren hebben we 61 blogs en vlogs gemaakt met als doel zoveel mogelijk jongeren veiliger, gelukkiger en gezonder door het leven te laten gaan! Nog een mooi cijfertje om vast te houden: jongeren beoordelen ons jongerenpanel gemiddeld met een 8. 

Meer weten over het jongerenpanel en wat dit voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Delen gaat nooit vervelen
Wat de content op TikTok anders maakt dan Instagram of Snapchat zijn de video’s. Die is niet echt te vinden op andere kanalen.
Sanne, 14 jaar