Jomo.jpg

Van Fomo naar Jomo

Hoe jonger de verkeersdeelnemer, hoe hoger de mate van telefoongebruik in het verkeer. Veel jongeren en hun telefoon zijn onafscheidelijk. De angst om iets te missen speelt een grote rol. Dit is het bekende FOMO, The Fear Of Missing Out! Langzaam ontstaat nu ook een omgekeerde trend, JOMO; the Joy Of Missing Out. Dit is het bewust afsluiten van social media om te genieten van het feit dat er geen afleiding is. TeamAlert wil achterhalen hoe jongeren bewust gemaakt kunnen worden van de voordelen van JOMO en dit stimuleren.

Met het geld van #IkrijvoorNL laat TeamAlert een kwantitatief onderzoek doen om te achterhalen hoeveel jongeren in Nederland gevoelig zijn voor JOMO en of de resultaten van de focusgroepen ook onder een grotere groep blijven staan.
Als uit onderzoek blijkt dat jongeren positief beïnvloed kunnen worden, kan gewerkt worden aan een sociale norm rondom JOMO. Jongeren worden benaderd op een opbouwende manier door te laten zien hoe je óók met je telefoon kunt omgaan, in plaats van telefoongebruik te verbieden. Via deze vorm van empowerment stellen we jongeren in staat om niet afgeleid te worden door hun telefoon in het verkeer.

Geloof jij ook in dit mooie initiatief? Stem dan op TeamAlert voor #IkrijvoorNL

Deel met collega's