Algemeen 23.jpg

Segmentatieonderzoek jongerendoelgroep

TeamAlert heeft de afgelopen jaren veel ervaring en kennis over de jongerendoelgroep opgebouwd. Om in de toekomst subgroepen met nog meer impact te kunnen ‘bereiken’ is bij TeamAlert de wens voor een segmentatieonderzoek ontstaan. Een segmentering op basis van houding, gedrag en drijfveren, dat ook thema overstijgend kan worden ingezet, moet hiervan het resultaat zijn.

TeamAlert heeft laten onderzoek bij wat voor gedrag, houding en drijfveren jongeren risico’s nemen. Hieruit zijn zes verschillende soorten persona’s (typen jongeren) gekomen. Om tot deze segmentering te komen heeft marktonderzoeksbureau MWM2 een gecombineerd onderzoekstraject uitgevoerd, bestaande uit een kwalitatief en kwantitatief onderzoek. 

TeamAlert is met de laatste fase van het onderzoek bezig. Vanaf 1 mei 2018 wordt het segmentatieonderzoek op deze pagina gepubliceerd. 

Meer informatie?

Download hier het onderzoek

Waarom?
TeamAlert!

Voor en door jongeren

Positieve gedragsverandering

Projecten van A tot Z geregeld

Delen gaat nooit vervelen