Maatwerk Campagnes

  1. Home
  2. Samenwerken
  3. Campagnes
  4. Maatwerk Campagnes

TeamAlert heeft verschillende eigen campagnes. Zo hebben we de Rij drugsvrij, Rij ballonvrij en de Even OFF campagne. Alle campagnes worden ontwikkeld in samenwerking met de jongeren en ons onderzoeksteam. We maken de campagne niet alleen aansprekend, maar verwerken we er ook gedragsmechanismen in en zorgen we er voor dat 'ie echt impact maakt. We maken ook campagnes op maat. Benieuwd of één van onze campagnes geschikt is voor jouw gemeente? We bespreken graag de opties met je. 

TeamAlert staat bekend om haar kennis op het gebied van jongeren en gedrag. We weten hoe we de jongeren on- en offline kunnen bereiken.

Team Alert landelijke campagnes

Onze campagnes bestaan uit een breed pakket aan onderdelen die jongeren aansporen tot verkeersveilig gedrag en zet in op het zetten van een wenselijke sociale norm.De campagne bevat verschillende materialen geschikt voor sociale media, waaronder verschillende campagnevideo’s. Deze stimuleren jongeren om voorafgaand aan hun feestje of festival een juiste keuze voor vervoer te maken. Op de campagnewebsite kunnen zij terecht voor meer informatie.  

 

We werken met verschillende fases. De eerste fase is awareness. In deze fase creëren we bewustzijn onder jongeren over het gewenste gedrag. In de tweede fase, consideration, stimuleren we interactie en wordt nogmaals de boodschap  benoemd. De laatste fase van de campagne draait om activation. In deze fase gaan jongeren daadwerkelijk de belofte aan om slimmere keuzes te maken in het verkeer.  

Uitrollen in jouw gemeente!

TeamAlert biedt de mogelijkheid om onze landelijke campagnes te vertalen naar een campagne die lokaal kan worden ingezet. Door gericht te adverteren op de sociale media Instagram, Snapchat en TikTok, kan TeamAlert precies de gewenste doelgroep bereiken. Verspreid over acht weken krijgen jongeren op verschillende tijden de campagnematerialen in hun tijdlijn meerdere keren te zien. Daarnaast worden de campagnematerialen zo aangepast dat ze jongeren in de gewenste regio aanspreken (bijv. ‘Hey Amsterdam, jullie rijden toch ook drugsvrij?’). De campagne wordt wekelijks gemonitord voor het beste resultaat en na afloop stuurt TeamAlert een rapport met de behaalde resultaten. 

Campagnes op maat

Loop je tegen een probleem of vraagstuk aan in jouw gemeente? Wij denken graag met je mee. TeamAlert heeft de volgende opties: 

  1. Een kwalitatief en/of kwantitatief onderzoek naar het thema en de doelgroep door onze gedragsonderzoekers.
  2. Door middel van interne brainstorms in een projectteam zetten we een campagne concept op maat neer wat aansluit bij de doelgroep.
  3. Toetsing onder jongeren. We hebben de mogelijkheid om het concept in ons jongerenpanel van ruim 7000 leden te toetsen. Jongeren zijn een bijzondere doelgroep en op deze manier zorgen we dat de boodschap aansluit. 
  4. We werken de campagne uit in diverse campagnematerialen. Je kunt hierbij denken aan een fysieke kick-off, video's, social media advertenties, offline uitwerkingen zoals sandwichborden en posters en bijv. het aangaan van een social deal gericht op gedragverandering via onze online kanalen.  
  5. Na afloop stuurt TeamAlert een rapport met de behaalde resultaten. 
Bekijk hier de busbaancampagne

Benieuwd wat we vorig jaar gedaan hebben?

Wil jij ook een campagne? Neem contact op!

Geke van der Veen

Adviseur jongeren & maatschappij