Vooral campagnes met gedragsverandering als doel zijn een enorme uitdaging.
Ontdekken wat jongeren beweegt en hoe je hun gedrag beïnvloedt is een hele uitdaging. Hoe bereik je hen? En hoe beïnvloed je het gedrag van een doelgroep die constant in beweging is?
Claire, Saar en Suzanne namen ongeveer 30 aanwezigen mee in een drietal onderzoeken die TeamAlert het afgelopen jaar heeft uitgevoerd.
Bijna 1,5 miljoen jongeren werken. Ook zij bewegen zich voor hun werk in het verkeer. Van huis naar werk of ze zijn voor het werk in het verkeer (denk aan de vele jonge bezorgers).
Jongeren ervaren veel stress en hebben meer last van mentale problemen dan een paar jaar geleden. Maar hoe zorgen jongeren dat ze mentaal en lichamelijk gezond blijven en wat vinden zij belangrijker?
Vanaf dit jaar is het officieel verboden: het bezitten, verkopen en vervoeren van lachgas. Bijna de helft van de jongeren geeft echter aan dat het verbod geen invloed heeft op hun lachgasgebruik.
Heb jij veel jonge collega’s in jouw organisatie? Jongeren lopen nog meer risico in het verkeer, maar daar kan jij als werkgever iets aan doen. Met een aantal eenvoudige tools maak jij jouw werknemer klaar om ongestoord onderweg te gaan.
Ook vijf maanden na het volgen van de training is dit effect nog aanwezig.
Alles wat je wil weten over jongeren en hun gedrag in het verkeer vind je in het kenniscentrum van TeamAlert. Bekijk de onderzoeken en factsheets met een overzicht van alle feiten rondom jongeren en verkeer.
Op 3 november jongstleden is onze derde flight van onze campagne Rijballonvrij live gegaan. We hebben volop ingezet op online communicatiemiddelen, zoals een drietal korte maar krachtige video’s van 15 seconden met een heldere boodschap.
Een grote groep jongeren ervaart sinds de coronapandemie vaak de behoefte om het gemiste feestleven in te halen, maar niet zonder consequenties.
Dagelijks komen ze op scholen en evenementen door het hele land: de jongerenvoorlichters van TeamAlert. Via verschillende interventies leren ze jongeren over verkeersveiligheid en maken ze hen bewust van gevaren in het verkeer. We gingen mee op pad met jongerenvoorlichter Romy.
82% rijdt weleens over de stoep en 67% zegt soms op de verkeerde weghelft te rijden. Zowel bezorgers als hun werkgevers vinden het belangrijk dat er meer aandacht is voor verkeersveiligheid. Hoe pakt Bezorg Veilig dit aan?
Hoeveel procent van alle fietsongelukken wordt veroorzaakt door afleiding? Hoe hoog is de boete voor appen op de fiets? Deze en andere quizvragen zetten jongeren tijdens The Battle aan het denken over het gevaar van afleiding in het verkeer.
Daarnaast houdt de helft van de jongeren rekening met hun werkgever in het verkeer onder werktijd, blijkt uit onderzoek.
Zo rijdt 80% soms op de stoep, fietst ruim 63% wel eens door rood en 59% van de flitsbezorgers rijdt soms over het verkeerde deel van de weg.
Om afleiding in het verkeer onder jongeren bij de bron aan te pakken, heeft TeamAlert een nieuwe online escaperoom ontwikkeld.
Ondanks het nieuwe verbod, gebruiken vier op de vijf jongeren hun smartphone op de fiets. Dit blijkt uit onderzoek van TeamAlert en Samsung.
Helft van de jongeren wil stoppen met rijden onder invloed van drugs. Dit blijkt uit onderzoek van TeamAlert.
Lachgas wordt steeds populairder en wordt door jongeren vaak gezien als een onschuldige toevoeging aan een avondje uit. Hoe zit het nou precies?
Thuisbezorgd en TeamAlert beginnen een online verkeerstraining voor de bezorgers, die hen leert om gevaarlijke verkeerssituaties beter te herkennen.
Een kwart van de Nederlandse jongeren neigt tot sterk risicogedrag. Segmentatieonderzoek is uitgevoerd onder 1529 jongeren tussen 12 en de 24 jaar.
Drugs gebruikende automobilisten staan positiever tegenover rijden onder invloed van drugs dan drugsgebruikers die niet rijden onder invloed.
Om afleiding in het verkeer onder jongeren bij de bron aan te pakken, heeft TeamAlert een nieuwe online escaperoom ontwikkeld.
Jongeren en verkeer? Volg het laatste nieuws en de ontwikkelingen. Van de laatste online escaperoom tot aan de het meest recente onderzoek naar wat jongeren motiveert en beweegt.
Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met het gebruik van cookies. Cookies zijn kleine bestandjes die er voor zorgen dat wij de website beter kunnen afstemmen op jouw zoekgedrag en voorkeuren.